Active Beauty
Vizážistka Barbora Pohanková
Text: Veronika Jonášová
doba čtení: min
Rozhovor

Vizážistka Barbora Pohanková

Věnujete se především svatebnímu líčení. Kolik nevěst nalíčíte za sezónu?
Každý rok je to víc a víc, i když si vždy říkám, že musím trochu zvolnit. Minulý rok jsem to počítala a stihla jsem nalíčit víc než šedesát nevěst. Hlavní svatební sezona začíná v březnu a končí v listopadu. Nejvíc svateb je samozřejmě v létě, kdy pracuji každý víkend.

Jaké jsou dnes trendy u svatebního líčení?
Určitě je to elegance, sofistikovanost a propracovanější looky. Myslím si, že nevěsty jako víly a boho styl už nejsou tolik v kurzu. Líčím také výraznější oči, běžně lepím řasy. Umělé řasy každé líčení vyzdvihnou a podtrhnou. Rtěnku nechávám v nude odstínech. Dnes je trendem obecně u líčení takzvaný clean look, tedy základem je čistá, rozzářená, zdravá pleť a šťavnaté rty. Hodně proto kladu důraz na líčení pleti tak, aby vypadala zdravě a sjednoceně.

A jaké to je pro vás být tak často na svatbách, stane se z toho rutina?
Určitě svým způsobem ano. Zpočátku jsem na každé svatbě byla dojatá a chtělo se mi plakat pokaždé, když jsem nachystala nevěstu. Teď už se dokážu na vše dívat profesionálněji a umím porovnat, která svatba byla propracovanější a povedenější. A také hodně vnímám atmosféru, jaká je na svatbách. To je totiž zásadní a myslím si, že to dokážu ovlivnit i já svou prací. Tím, že přispěju k tomu, aby se nevěsta cítila krásně a výjimečně. S každou nevěstou se stihnu seznámit a cítím se s ní jako s kamarádkou.

Jsou právě svatby hlavní náplní vaší práce?
Přes léto určitě ano, přes zimu mám zase hodně plesy a individuální a skupinové kurzy. Hezky se to prolíná. Do toho líčím i focení, reklamy a nějaké zajímavější a kreativnější práce. Je to hodně pestré a to mi na mé práci vyhovuje. Jsem ráda, když si mohu od svateb a od plesů odskočit i k něčemu artovějšímu a kreativnějšímu.

Jsem ráda, když si mohu od svateb a od plesů odskočit i k něčemu artovějšímu a kreativnějšímu.

Jak odhadnete, jak kterou ženu správně nalíčit?
Musím být i trochu psycholog: Promluvit si s ní a zjistit, co má ráda, co jí vyhovuje. Hodně komunikuji o tom, v čem se cítí dobře, jak se ráda maluje. Je to opravdu hodně o komunikaci.

Jak jste se k líčení dostala?
Začínala jsem právě s kreativním složitějším líčením, které jsem zkoušela sama na sobě pro radost. Přivedla mě k tomu pandemie koronaviru, kdy jsem si doma hrála s líčením a své výtvory jsem pak pro zábavu sdílela na Instagramu. Tehdy jsem byla na mateřské s dcerou a krátila jsem si takhle čas. Šlo o různé artové věci jako iluze s květinami a náročnější líčení. Na základě toho se mi začali ozývat zákazníci a takhle jsem si vybudovala klientelu. A posléze jsem se odvážila změnit práci a líčením jsem se začala živit.

Byl to váš sen živit se tímhle způsobem?
Nikdy mě nenapadlo, že bych to mohla dělat naplno. Bála jsem se, že se v obrovské konkurenci neuživím. Od malička jsem ale asi měla talent na kreslení a táhlo mě to tímhle směrem. Vystudovala jsem uměleckoprůmyslovou školu, ale maturovala jsem z ekonomiky a účetnictví. Pak jsem šla pracovat do kanceláře a to mě moc nebavilo.
Jak jste vnímala vaše vítězství v dm beauty challenge?
Měla jsem obrovskou radost. Trvalo mi asi dva dny, než mi to vůbec celé došlo. Pro mě bylo úžasné zejména to, že mě oslovili a mohla jsem se zúčastnit. Už to mi udělalo radost. Já mám navíc „déemko“ moc ráda, chodím tam nakupovat od té doby, kdy jsem si začala vydělávat. Kupuji si tam ráda nejen kosmetiku, ale i potraviny, potřeby do domácnosti nebo produkty na tělo. V dm mám ráda například těstoviny, müsli, rostlinná mléka, jogurty nebo čaje. Moje dcera miluje třeba pomazánku z tofu. Jsem schopná si v dm vybavit celou domácnost. Takže jsem měla o to větší radost z výhry.

Vyhrála jste milion dm active beauty bodů, které lze proměnit na nákupy v dm ve výši 250 tisíc korun. Už jste si toho hodně nakoupila?
Z výhry jsem už obdarovala celou rodinu, nakoupila jsem i třeba babičkám mnoho věcí. Jsem ráda, že jim můžu udělat radost. A je skvělé, že to můžu využít i tak, že si budu testovat různé produkty a novinky, které přicházejí na trh. Chystám se o nich i natáčet videa na Instagram, na to se moc těším.

Jsou nějaké produkty, které jste si v dm oblíbila?
Každý den doporučuji používat správný krém na pleť s SPF, to je základ. Velmi dobré krémy na obličej s vitamínem C a ochranným faktorem má třeba L’Oréal. Poslední dobou jsem si zamilovala v dm značku kosmetiky Lobey. Je to skvělá česká organická kosmetika, která mě nadchla. Jejich odličovací olej nebo čisticí pěna nemají konkurenci. Pak mám také moc ráda produkty značky Weleda.

Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Moc neplánuju a nepřemýšlím tolik dopředu. Zůstávám otevřená všem výzvám, které mi přijdou do cesty. Určitě si přeju být ve své práci hodně úspěšná, zdravá a šťastná a mít spokojenou a zdravou dcerku. To je jediný můj cíl, ostatní nechávám běžet. Nerada si tvořím přesné scénáře, abych nebyla zklamaná a rozhozená. Pracuju v životě s tím, co je tady a teď.

Barbora Pohanková (27 let) je vizážistka a vlasová stylistka. Vystudovala střední uměleckoprůmyslovou školu a později kurz na Make-up institute Prague. Díky líčení na téma příroda se stala vítězkou v dm beauty challenge, kde prorazila v duelech mezi šestnácti soutěžícími. Je vdaná a má dceru Elinku (6 let), žije v Jihlavě.

Přinášíme vám #dmpodcast

Osobnosti z našich rozhovorů se vám pravidelně představí ve video i audio variantě také online. Nový #dmpodcast bude po vydání tištěného magazínu dostupný také v aplikacích YouTube, Spotify či Apple Podcast.
x
Omlouváme se, ale pro váš dotaz jsme nenašli žádné výsledky. Zkuste to s jinými hledanými výrazy.