Active Beauty
Autorka blogu Srdce z jeřabin Tereza Rak
Text: Veronika Jonášová
doba čtení: min
Rozhovor

Autorka blogu Srdce z jeřabin Tereza Rak

Dřív se věnovala marketingu a žila ve světových metropolích. Narození dětí jí ale změnilo život. Dnes bydlí na vesnici, žije hodně v přírodě a věnuje se projektu Srdce z jeřabin, kde sdílí tipy na to, jak si zlepšit domov. Co ji inspiruje a jaké má plány?
Prý jste byla dříve workoholik, nechyběla vám na mateřské práce?
Nechyběla. S nadsázkou říkám, že mě děti zachránily. Vím, že se už nevrátím ke stejnému pracovnímu tempu a jsem za to ráda. Život je dnes plný lákavých možností a myslím, že to nejlepší je často umět jim odolat. Předtím jsem prací žila dokonce natolik, že pro mě neexistovalo téměř nic jiného. S dětmi můj život dostal nový rozměr a smysl. Jediné, co mi na mateřské chybělo, byl nedostatek uznání od okolí za to, co jako máma dělám. Najednou se nikdo nezajímal o mé názory. Měla jsem pocit, že nestačilo, že jsem jen maminkou. Jako by bylo třeba dokázat něco víc. Tento pohled společnosti mě moc mrzí. Myslím, že péče o děti a jejich výchova je velmi důležitá pro celou společnost a maminkám by mělo patřit velké uznání. Přeci jen vychovávají další generaci a je na nás, jakou ji vyšleme do světa a jaké jí předáme hodnoty. Rodinné zázemí vnímám jako velmi důležité, i proto mě baví sdílet tipy a podporovat ženy, které pečují o své rodiny.

Jak vznikl projekt Srdce z jeřabin?
Bylo to během koronavirové pandemie. Manžel vedl eventovou firmu a ze dne na den se podmínky na trhu změnily. Tehdy nikdo nevěděl, co bude dál a mně dávalo smysl připravit se na možný návrat do práce. Sociální sítě mi byly profesně blízké a bylo jednoduché s nimi začít i z domova. Nebylo mým cílem vytvořit velký profil. Chtěla jsem se jen naučit, co je na sítích nového, a pak začít pomáhat firmám s marketingem. Profil jsem nazvala podle jedné z prvních dekorací, kterou jsem vyrobila. Bylo to minimalistické srdce z jeřabin. Dodnes je to moje oblíbená dekorace. Je obyčejná, jednoduchá, ale přesto krásná.

Rodinné zázemí vnímám jako velmi důležité, i proto mě baví sdílet tipy a podporovat ženy, které pečují o své rodiny.

Teď máte jen na instagramu víc než čtvrt milionu sledujících. Jak těžké byly začátky?
Začátky byly asi nejtěžší, získat první sledující bylo nejobtížnější. Když máte začínající profil, nikdo vás nedoporučuje dál a ani sama síť vám žádné dosahy nedá jen tak. Musela jsem hodně studovat. Tehdy jsem k sítím přistupovala hlavně jako k práci. Chtěla jsem se toho co nejvíce naučit, abych to pak mohla předávat dál. Pracovala jsem hlavně po večerech, když už děti spaly.

Měla jste přesný plán, kterého jste se držela?
Ano, měla jsem plán, který obsahoval plánování obsahu, aktivní postování i komunikaci s publikem. Dodnes mě překvapí, když někdo nereaguje na komentáře a zprávy od svých sledujících. Pro mě je to pravidlo číslo jedna, kterého se držím dodnes. I dnes mám plán, ale už ho tak striktně nedodržuji. Postuju tak tři příspěvky týdně a k tomu každý den přidávám stories. Pokud ale nemám zajímavý obsah, raději nepostuji nic.

Odhadnete, co bude mít úspěch?
U něčeho to odhadnu, něco je zase populární a virální, aniž bych to čekala. Hodně úspěšné příspěvky souvisí třeba s vařením pro manžela. Lidi asi baví, když o něm mluvím. Velmi úspěšný příspěvek byl například o tom, když jsem manželovi pekla klasické české buchty.

Jinak ale na sítích nesdílíte děti a soukromí si chráníte. Je to vaše pravidlo?
Ano, obličeje dětí třeba nezveřejňuji. Pokud jsou v nějakém mém videu, tak spíš proto, že to souvisí s tématem, kterému se věnuji. Například když sdílím reportáž z výletu pro děti. Ale celkově můj obsah o naší rodině není.
Kde berete inspiraci pro tvorbu?
Oblíbeným zdrojem inspirace je pro mě Pinterest, kde dokážu strávit ze všech sítí nejvíce času. Ale většinou vycházím ze svého života, z momentální nálady a také z toho, co si sama chci doma vytvořit. Hodně peču, vařím a vymýšlím aktivity pro děti. Takže inspirace vychází z potřeb mých dětí. A pokud mi to přijde zajímavé pro mou komunitu na sítích, tak video natočím a sestříhám.

Na podzim vám vychází knížka, o čem bude?
Přiznám se, že jsem nikdy neměla ambici vydat knížku. Nakonec mě k této myšlence přivedla kamarádka, která je majitelkou nakladatelství. Na internetu je přemíra různých nápadů, tak jsem chtěla, aby v knize bylo kromě tvoření i něco navíc. Rozhodla jsem se, že tvořivé nápady zasadím do koloběhu roku. Knížka je pro všechny, kteří si chtějí zútulňovat domácnost, aby měli neustálou inspiraci a nápady ke každému ročnímu období. Bude propojená s mými videi s pomocí QR kódů, bude to off-line a online kniha v jednom. Název ještě nemůžu prozradit, protože ho do poslední chvíle ladíme.

Máte v hlavě ještě nějaký další projekt do budoucna?
Letos toho mám hodně, před dvěma lety jsem začala vydávat diář. Měl úspěch, tak jsem na to navázala dalším dílem. Letos mi kromě knížky tedy vychází i další díl diáře. Jeho součástí je kalendář a rodinný kalendář. Kromě toho mi vyjde ještě kuchařka, takový zápisník na recepty, kam si může každá rodina doplňovat své rodinné recepty. To jsou věci, které mě moc baví a jsem vděčná, že je díky své komunitě můžu realizovat.

Tereza Rak (38) studovala sportovní management na FTVS. Dlouho pracovala v marketingu mezinárodní společnosti Holmes Place. Nyní stojí za úspěšným projektem Srdce z jeřabin. Jenom na instagramu ji sleduje na 270 tisíc lidí. S manželem vychovává tři děti.

Přinášíme vám #dmpodcast

Osobnosti z našich rozhovorů se vám pravidelně představí ve video i audio variantě také online. Nový #dmpodcast bude po vydání tištěného magazínu dostupný také v aplikacích YouTube, Spotify či Apple Podcast.
x
Omlouváme se, ale pro váš dotaz jsme nenašli žádné výsledky. Zkuste to s jinými hledanými výrazy.